Általános Szerződési Feltételek

KERESE Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság

WEBÁRUHÁZ

Általános Szerződési Feltételek

(ÁSZF)

Hatályos: 2020.02.01-től

Preambulum

A jelen weboldalon történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (“Elkertv.”) szabályozza. Tájékoztatjuk, hogy a www.kerese.hu weboldal használatával Ön elismeri és elfogadja a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:77.-6.81. §§ alapján elkészített általános szerződési feltételeket (továbbiakban: ÁSZF). Ennek okán kérjük, hogy kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásunkat, ha az ÁSZF valamennyi pontjával egyetért, azokat magára nézve kötelező érvényűnek ismeri el, így a vásárlása véglegesítése előtt kérjük mindenképpen és figyelmesen olvassa el a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket. Amennyiben kérdése lenne, kérem, vegye fel Ügyfélszolgálatunkkal (aláhúzás és klikkelés után Ügyfélszolgálat adatai!) a kapcsolatot.

  1. Eladó (vállalkozás, üzemeltető, eladó) adatai (Impresszum):

Név: KERESE Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság

Székhely: 2225 Üllő, Hatháza utca 3.

Kézbesítési/Levelezési cím: 2225 Üllő, Hatháza utca 3.

Nyilvántartó hatóság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

Cégjegyzékszám: 13-06-064303

Adószám: 20714592-2-13

Engedélyező hatóság: Ha van engedélyköteles a tevékenység!

Képviselő: Kerese Csaba

Honlap: www.kerese.hu

E-mail:

Telefonszám:

Adatvédelmi nyilvántartási szám: REGISZTRÁLNI KELL https://www.naih.hu/online-uegyinditas.html

Bankszámlaszám:

Tárhelyszolgáltató:

Név:

Székhely:

Email:

Telefonszám:

  1. ÁSZF hatálya és elfogadása

Szerződő felek a jelen ÁSZF-ben határozzák meg a feleket megillető jogokat és a feleket terhelő kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének, teljesítésének feltételeit, a szállításra, fizetésre vonatkozó rendelkezéseket, valamint a felelősségi szabályokat, és az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

A Vevő köteles a megrendelésének véglegesítése előtt megismerni az ÁSZF rendelkezéseit. Vevő a webáruházban történő vásárlással elismeri, hogy az ÁSZF-t megismerte, megértette, és azt elfogadja, így az ÁSZF a Vevő és az Eladó közötti szerződés elválaszthatatlan része.

  1. A vásárlás menete

A webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott rendelés útján történhet, a jelen pontban meghatározott módon. A webáruház szolgáltatásai elérhetőek regisztrációval és regisztráció nélkül is.

III.1. Regisztráció: Regisztrálni a főoldalon található „Regisztráció” menüpont alatt lehet, a regisztrációs adatlap valamennyi kötelező mezőjének kitöltésével, valós email cím, név és egy Vevő által választott jelszó megadásával. Az adatok megadását és elküldését követően a Vevő a regisztrációról visszaigazoló emailt kap a regisztráció létrejöttéről. A regisztrációval a Vevő kijelenti, hogy az ÁSZF és a közzétett „Adatvédelmi nyilatkozatot” megismerte, elfogadja, és az adatkezeléshez hozzájárul. A regisztráció során megadott adatok helyességéért, valódiságáért, frissítéséért, a hozzáférési adatok (pl. jelszó) megfelelő kezeléséért a Vevő a felelős, Eladó a hibás megadásból, vagy az adatok nem a Eladónak felróható hozzáférhetőségéből eredő károkért való felelősségét kizárja. A regisztráció során megadott adatokat Vevő a „Személyes adatok módosítása” menüpont alatt bármikor módosíthatja. Vevő a regisztrációt a „Regisztráció törlése” menüpont alatt bármikor törölheti. A törléssel a Vevő adatai a rendszerből eltávolításra kerülnek (kivéve a korábbi rendeléshez kapcsolódó adatok és dokumentumok).

III.2. Megrendelés regisztrált Vevőknek: Megrendelés feladására a „Bejelentkezés” után a „Kosár használata” menüpont használatával van lehetőség. Az Ügyfél a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba” gomb használatával teheti Kosarába. A kosár tartalmát a kosár ikonra kattintva tekintheti meg, módosíthatja „Kosár módosítása”, törölheti „Kosár ürítése”. A Vevő amennyiben a Kosár tartalmát véglegesítette, nyomja meg a „Tovább az átvételi módokhoz” gombot, ekkor van lehetőség a szállítási és számlázási adatok megadására. Ha a Vevő kiválasztotta az átvételi módot, akkor a „Tovább a fizetési módokhoz” gombra kattintva tud választani, hogy miként kívánja megfizetni a megrendelés végösszegét. Ha a Vevő a fizetési módot kiválasztotta, nyomja meg a „Tovább az adatok ellenőrzéséhez” gombot. Ekkor ellenőrizheti a Vevő a rendelés adatait, módosíthatja még a számlázási, szállítási címet, a fizetés és a szállítás módját, illetve megjegyzéseket is írhat a rendeléséhez. Amennyiben az adatok Vevő által ellenőrzésre kerültek, és Vevő a megrendelését véglegesíteni kívánja, nyomja meg a „Megrendelés elküldése” gombot, ezzel a megrendelése feladásra került és a Vevőnek beáll a fizetési kötelezettsége.

III.3. Megrendelés regisztráció nélküli Vevőknek: Vevő minden terméket megvásárolhat regisztráció nélkül. Ilyenkor a „Pénzár” oldalon kell megadnia számlázási címét, és ha szükséges külön a szállítási címet. Ez esetben Eladó nem fog Vevő részére személyre szóló „Fiókot” létrehozni, és a következő vásárlás során újra meg kell adnia adatait.

III.4. Visszaigazolás és ajánlati kötöttség: A Vevő által elküldött megrendelés (ajánlat) beérkezését az Eladó automatikus visszaigazoló e-mail útján késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a Vevő részére. Az e-mail tartalmazza a Vevő által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. A visszaigazoló e-maillel az Eladó a Vevő ajánlatát elfogadja, Eladó és Vevő között érvényes szerződés jön ezzel létre, amelyre a 2013. évi V. törvény, a 2001. évi CVIII. törvény, valamint a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet rendelkezései az irányadók. Amennyiben az Eladó visszaigazoló e-mailjét a Vevő nem kapja meg 48 órán belül, a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól. Amennyiben a Vevő a visszaigazoló e-mail adataiban hibát észlel, köteles azt 1 napon belül írásban jelezni az „Ügyfélszolgálat” felé. Eladó fenntartja a jogot, hogy amennyiben a megrendelt áru a megrendelés leadásának idején nem áll rendelkezésre, az áru megrendelését nem fogadja el. Ekkor Vevő és Eladó között a szerződés nem jön létre (erről Eladó emailt küld Vevőnek).

III.5. Szállítási feltételek: A megrendelés teljesítés 4-5 munkanapon belül történik. Eladó törekszik a szállítási határidő betartására, azonban nem vállal felelősséget azért, ha a fenti szokásos szállítási idő rajta kívül álló okok miatt nem tartható. Az esetleges szállítási késedelemről Eladó Vevőt értesíti a megrendelés során megadott email címen. Vevő két szállítási mód közül választhat: személyes átvétel nyitvatartási időben Eladó székhelyén vagy futárszolgálat általi házhozszállítás (ha ismert a futárszolgálat, részletezni a vállalását).

III.6. Szállítás díjszabása: A termékek ára nem tartalmazza a házhoz szállításának díját.

  • Magyarországi házhozszállítás előre utalással: 3 797 FT  Ft
  • Magyarországi házhozszállítás utánvéttel: 4 297 Ft
  • Magyarországi házhozszállítás 150 000 Ft felett: 0 Ft
  • Külföldi házhozszállítás: egyedi árképzés

III.7. Külföldre történő értékesítés

Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül

az Európai Unió területén belüli vásárókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét. A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén. A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, Eladó nem köteles a vásárló tagállami szerinti nyelven kommunikálni Vásárlóval. Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről. Eladó eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Termék esetében. Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.

III.8. Fizetési módok: Vevő a következő fizetési módok közül választhat:

  • Készpénz: A rendelés átvételekor készpénzben az Eladó székhelyén történő átvételkor.
  • Utánvétel: Értékhatártól függetlenül, az utánvétes fizetési móddal kért házhoz szállítás esetén bruttó 400 Ft-ot számít fel Eladó utánvét kezelési költségként, amely a futárnál fizetendő készpénzben.
  • Banki átutalás: A megrendelést követően – ha a rendelés minden eleme kiszolgálhatóvá válik – egy elektronikus díjbekérő számlát küld Eladó Vevő részére e-mailen, amelyben Vevő megtalálja az átutaláshoz szükséges adatokat: bankszámlaszámot, valamint a megrendelési számot, amit a közlemény rovatban kell feltüntetni. A termékek átvétele, illetve kiszállítása a pénzügyi teljesítés feldolgozását követően lehetséges, melynek elkészüléséről e-mailben kap Vevő tájékoztatást.

Bankszámlatulajdonos: KERESE Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság

Bankszámlaszám:

  • Bankkártya

III.9. Számla: Eladó a számlázás során a 2007. évi CXXVII. törvény 175. § szerinti elektronikus számlát alkalmaz, amelyhez Vevő a beleegyezését adja. Eladó a Vevő részére a kifizetés igazolására, a megrendelés elküldését követően elektronikus számlát állít ki és küld meg Vevő e-mail címére (személyes átvétel esetén Vevő az Eladó székhelyén kap kinyomtatott számlát). Az ÁSZF elfogadásával Vevő hozzájárul az elektronikus számla kiállításához, annak befogadásához és letöltéséhez. Az Eladó által kiállított elektronikus Számla elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, amely a számviteli és az ÁFA jogszabályok által szabályozott és adóigazgatási azonosításra teljes mértékben alkalmas és megfelel a 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.

  1. Elállási jog:

IV.1. Általános szabályok: Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”). 

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  1. a terméknek,
  2. több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
  3. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. A fogyasztó szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja elállási jogát.

Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog

  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

IV.2. Az elállási jog gyakorlásának menete és szabályai: Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az Eladó részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló emailhez mellékelt vagy a következő LINKEN keresztül elérhető elállási nyilatkozatmintát is. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát az Eladó részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.   Eladó emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi az Eladónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe az Eladó a határidő számítás szempontjából. Célszerű, hogy a Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.  

Fogyasztó elállása esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül az alább megjelölt címre visszajuttatni, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. Átvevőpont: KERESE Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság 2225 Üllő, Hatháza utca 3. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék Eladó címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve, ha az Eladó vállalta e költségek viselését. A Fogyasztó kérésére Eladó gondoskodik a visszaszállítás megszervezéséről, azonban az Eladó által megszervezett visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli, az Eladó ez esetben az általa megszervezett visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól, kizárólag segítséget nyújt abban, hogy a Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésével ne kelljen foglalkoznia. Fogyasztó erre irányuló igényét Eladó ügyfélszolgálata fogadja. Az Eladónak utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül az Eladó visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Az Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az Eladó a korábbi időpontot veszi figyelembe.  A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz az Eladó, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését megkötését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni az Eladó ésszerű költségeit. A Eladó követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.

  1. Panaszkezelés:

V.1. Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve az Eladó üzletében (ügyfélszolgálatán) elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 30 napon belül írásban válaszol.

V.2. Szóbeli / írásbeli panasztétel: Vevő a Webáruháznak az áru (szolgáltatás) fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlenül kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére, mulasztására vonatkozóan szóban vagy írásban teheti meg panaszát. A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható levelezési cím, elektronikus levelezési cím megegyezik a Webáruház ügyfélszolgálati címével:

Levelezés: 2225 Üllő, Hatháza utca 3.

E-mail:

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni.

Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.

Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

1. a fogyasztó neve, lakcíme,

2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,

6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles

megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

V.3. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

V.4. Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:

Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését:

Pest Megyei Békéltető Testület (http://www.bekeltetes.hu )

Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.

Ügyfélfogadási idő: keddtől csütörtökig: 9:00 – 14:00

Telefon, fax: (+36-1) 269-0703

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

V.5. Bírósági eljárás: Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

  1. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás:

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

VI.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján? Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

VI.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak? A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

VI.3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles. Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal? A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kgnál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik. Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1 év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

Három munkanapon belüli csereigény

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a

hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik. A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának határideje attól a naptól indul, amikor a Vásárló a terméket átveszi.

  1. Felelősség:

A weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre. A Vevő a weboldalt csak és kizárólag saját kockázatára használhatja. Eladó kizár minden felelősséget a weboldal használói, vevői által tanúsított magatartásért. Vevő kijelenti, hogy a weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályokat figyelembe véve jár el.

  1. Vegyes rendelkezések:

Szerződés nyelve: A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv. A megrendeléssel és visszaigazolással létrejövő szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt Eladó nem iktatja, nem őrzi, így a későbbiekben nem lesz hozzáférhető.

Árak: Az árak forintban (HUF) és ÁFA nélkül értendők, tájékoztató jellegűek. A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét, külön csomagolási költséget azonban Eladó nem számít fel. A weboldalon megrendelhető termékek árának változtatási jogát Eladó fenntartja azzal, hogy a módosítás a weboldalon történő megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek árát nem érinti.

Eljárás hibás ár esetén: Abban az esetben, ha a termék ára az Eladó gondossága ellenére bármely okból hibásan kerül a weboldalon feltüntetésre (a termék közismert vagy becsült árához képest), ide értve a feltűnő értékaránytalanság esetét, valamint a „0 Ft”, „1 Ft” megjelölést is, az Eladó nem köteles a hibás áron a terméket szállítani, felajánlhatja viszont a helyes áron történő szállítást a Vevő választása szerint, vagy a Vevő jogosult indoklás nélkül elállni.

Adatátviteli hibák: Vevőnek (akár rendelkezik regisztrációval, akár nem) a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen. Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása (pl. szállítási cím).

Termékek és tulajdonságaik: A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. Amennyiben a weboldalon található termékekkel kapcsolatban kérdése van, vagy a weboldalon található információnál több információra van szüksége, kérjük keresse meg Ügyfélszolgálatunkat. A termékkel kapcsolatos valamennyi információt a weboldal és az adott termék biztonsági adatlapja tartalmazza, amely a „Letöltések” menüpont alatt pdf formátumban letölthető, illetve a termék kiszállításakor a termékhez mellékelésre kerül.

ÁSZF módosítása: Eladó bármikor jogosult jelen ÁSZF egyoldalú módosítására. A módosításról a weboldal használóit a weboldal felületén keresztül tájékoztatja. A módosítást követően az oldal használatának feltétele, hogy az ÁSZF rendelkezéseit kifejezetten elfogadja.

Alkalmazandó jogszabályok: Az ÁSZF-re a magyar jog előírásai az irányadóak és különösen, de nem kizárólagosan az alábbi jogszabályok:

  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
  • szabályairól
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
  • társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

Az ÁSZF letölthető pdf formátumban: Letöltés

2020 @ Minden jog fenntartva! / NAIH- / Adatvédelem / Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close